Goldtime on vuonna 1999 perustettu Viron tunnetuin korujen ja kellojen vähittäismyyjä, jolla on Virossa 26 myymälää ja nyt myös moderni verkkokauppa.
Historia
Goldtime on ollut Lumavin asiakas vuodesta 2017 lähtien, jolloin Lumav alkoi ylläpitää heidän nykyistä Magento 1 Open Sourceen perustuvaa verkkokauppaansa. Vuonna 2021 päätettiin viedä kauppa seuraavalle tasolle, ja liiketoiminta-analyysin jälkeen valittiin tehokkaampi Magento-lisenssi eli Adobe Commerce. Yhtenä sähköisen liiketoiminnan pioneereista Viron markkinoilla Goldtime päätti olla ensimmäisten joukossa, jotka käyttivät PWA (Progressive Web App) -teknologiaa uutta kauppaa kehittäessään.
Tunnustus
Goldtimen sähköinen liiketoiminta on saanut kiitosta sekä asiakkailta että työntekijöiltä. Goldtimen uusin verkkokauppa voitti vuonna 2023 Verkkokauppaliiton Kansan Suosikki -tittelin korut ja asusteet kategoriassa, mikä oli sivua luotaessa asetettu tavoite. Onnittelut!
Adobe Commerce ja PWA ratkaisu
Premium-brändinä Goldtime on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen parhaan ostokokemuksen, ja yhteistyössä Lumavin tiimin kanssa uuteen ratkaisuun tehtiin useita keskeisiä muutoksia:
- Käyttäjäystävällinen, mobiililaitteille suunnattu suunnittelu. Analysoimme käyttäjien käyttäytymistä, kilpailijoiden ratkaisuja ja maailman trendejä ennen uuden ulkoasun luomista.
- Parempi käyttökokemus mobiililaitteilla. Verkkokauppa voidaan ladata sovelluksena. Lisääntynyt liikenne ja konversiot sekä mobiilissa että tavallisella sivustolla. Myös ketjun fyysisten myymälöiden henkilökunta on ottanut sivuston käyttöön hyödyllisenä työkaluna.
- Sivun suunnitteluelementtien vetäminen ja pudottaminen on nopeaa ja helppoa Adobe Commerce Page Builderin avulla. Content Stagingin avulla voit ajoittaa muutoksia, eli voit luoda sisältöä etukäteen (luokat, sisältösivut, aloitussivun bannerit jne.). Myös muut Adobe Commerce -toiminnot otetaan käyttöön asteittain.
- Nopeasti latautuva sivu. Shimmer-ratkaisua käytetään muun muassa nopeamman käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi.
- Laadukkaat tuotetiedot ovat tärkeitä, kun tehdään päätös korun ostamisesta. Käyttöön otettiin Akeneo PIM (Product Information Management), jonka avulla Goldtimen tiimi voi tuoda uusia tuotteita markkinoille nopeammin ja rikastuttaa olemassa olevia tuotteita. Enää ei tarvitse ladata tilaa vieviä tiedostoja, tuotteet näkyvät rikastuksessa automaattisesti ja työntekijä voi heti ajoittaa ne.
- Tuotteiden houkuttelevuuden lisäämiseksi perusteellisesti analysoitu ja koottu tuotekortti – mukaan lukien merkit, jotka korostavat tuotteita paremmin luettelossa ja tuotenäkymässä.
- Ostoprosessin virtaviivaistamiseksi kassalle luotiin intuitiivinen erityisratkaisu, jossa asiakkaalta ei kysytä turhia tietoja.
- Kaikkikanavaisen kokemuksen parantamiseksi NOOMin käyttöliittymää analysoitiin ja parannettiin, jotta sekä vähittäiskaupan että fyysisen myymälän asiakkaat saavat saman miellyttävän kokemuksen. Mahdollisuus kirjautua sisään Mobile-ID:llä, Smart-ID:llä ja henkilökortilla.
- Jotta asiakkaat löytäisivät oikeat tuotteet nopeasti ja jotta henkilöstön ei tarvitse käyttää arvokasta aikaa hakutulosten analysointiin, esiteltiin itseoppiva AI-hakukone Klevu.
- Automaattinen markkinointiohjelmisto Custobar otettiin käyttöön nykyisten asiakkaiden tarjousten kohdentamiseksi.
Lumavin asiakas vuodesta 2017 – kiitos!
”Aloitimme yhteistyön Lumavin kanssa vuonna 2017 ja vaihtaessamme kehittäjää, Lumavin ensimmäinen haaste oli rakentaa uudelleen olemassa oleva verkkokauppamme. Lumav teki hienoa työtä tässä tehtävässä ja yhteistyö on sujunut erittäin hyvin. Yhtenä Viron sähköisen liiketoiminnan johtajista heillä on hyvä yleiskuva markkinoista ja tulevaisuuden trendeistä. Uskoimme heille myös uuden verkkokauppamme rakentamisen ja saimme hyviä teknisiä ja liiketoiminnallisia neuvoja parhaan asiakaskokemuksen tarjoamiseen ja kilpailijoista erottumiseen.”
Indrek Kaju, Megafort OÜ verkkokaupan johtaja